17 April 2014

Ideede Garaazi nimes peituv fenomen

This post is about estonian grammar and IG’s estonian name "Ideede Garaaz" It’s not very interesting for english-speaking people and thus we will save you from reading it.

Just check out the illustrative photo and if you want to have letter-shaped shelves or to write your name by using the shelves then let me know.

__________________________________

Ennetan tulevasi küsimusi ja valestimõistmist ning seletan Ideede Garaazi nimes peituvat fenomeni.

Ei, see ei ole kirjaviga.
Ma täiesti teadlikult registreerisin ettevõtte nimega Ideede Garaaz kirjutades Ž asemel Z.

Põhjus nr. 1. Sel ajal kui domeeni registreerisin olid brauseri nimeribal täpitähed keelatud ja Ž-tähe asemel oleks niikuinii pidanud kasutama Z. Ja nagu oled ilmselt ka ise märganud, siis ettevõtte ja domeeni nimede erinevad kirjapildid tekitavad segadust.

Põhjus nr. 2. Mõningatel juhtudel kuvab arvuti täpitähti nö. hieroglüüfidena, mis minu teada on põhjustatud ASCII tabelite erinevustest. Ühesõnaga - mulle meeldiks kui Ideede Garaaz või selle lühend IG oleks igas riigis ja igas arvutis ühesuguse kirjapildiga.

Põhjus nr. 3. Isiklik põhjus. Tegelikult minu perekonnanimes on S-i asemel Š-täht, mis mõni kord tekitab samuti segadust. Usu või ei, aga ma olen kohanud arvutiga töötavaid inimesi, kes ei tea š-tähe klahvikombinatsiooni. Või trükitakse nimi suurte tähtedega ja keskele jääb väike š. Hääldamisest ma ei hakka näiteid toomagi.

Põhjus nr. 4. Selleks, et püüda tähelepanu ja tekitada kõmu. Kuna tegemist on suures osas loomingulise projektiga, siis kõik on lubatud. Ja nagu vanasõnagi ütleb, et kui nimi meest ei riku, siis ei riku nimi ka head projekti.

No comments:

Post a Comment